Aprèn a comunicar les fortaleses del teu negoci

Parlava l’altre dia amb una persona molt propera, que em comentava que no se sentia capaç de fer de comercial. Sovint confonem el terme de comercial o venedor, una professió molt valuosa, amb la d’un mentider compulsiu que col·loca qualsevol producte o idea sense escrúpols, tot i saber que allò que ven serveix per a poc.

Lluny d’això, un venedor és una persona que és capaç de posar-se davant d’un producte (o idea), veure-hi els seus punts forts i potenciar-los en la seva comunicació.

Posem un exemple: volem comercialitzar una batedora elèctrica d’ús professional, que potser no és la millor del mercat en quant a consum energètic, velocitat, capacitat de batre,… Però en canvi, té una sèrie de fortaleses, com el fet de ser molt ergonòmica i d’absorbir molt bé les vibracions, la qual cosa fa que els braços no pateixin. Difícilment trobarem una batedora que s’adapti tan perfectament a la nostra mà, cosa que evitarà que ens rellisqui i pugui causar un accident, que esquitxi més del compte o fins i tot que puguem tenir problemes ossis o musculars derivats del seu ús continuat.

Ser capaç de vendre aquesta batedora no és pas un exercici de mala fe, sempre que no s’estigui dient que té unes capacitats que el producte no té, cosa que evidentment repudiem. Això sí, si som capaços de convèncer al comprador potencial de què aquesta màquina és extraordinàriament ergonòmica i que això farà que l’usuari eviti tenir problemes musculars pel seu ús, estarem parlant d’un bon venedor. Si el nostre discurs encaixa amb les necessitats del comprador, tenim molts números per poder tancar el tracte.

Tots tenim un bon venedor a dins nostre. No només no cal, sinó que no s’ha d’enganyar a ningú. Pensem en el DAFO del nostre negoci, i en concret en els aspectes que ens diferencien positivament de la competència. Fem d’això un discurs explicatiu que ho argumenti bé i apliquem-lo en tota la nostra comunicació: des de la interna amb els propis treballadors fins l’externa, en tota la seva extensió.

Pensa en el que ofereixes als teus clients, busca-hi les teves fortaleses, és a dir, els punts forts que et diferencien de la competència, elabora un fil argumental i aplica’l a la teva comunicació, en un sentit ampli. A partir d’aquí, la tasca comercial ve rodada.

DanielAprèn a comunicar les fortaleses del teu negoci