Ubicació: digue’m on estàs i et diré com anirà el teu negoci

Un dels aspectes que més ocupa i preocupa a l’hora d’obrir un establiment comercial i que de fet té moltíssima rellevància, és la cerca d’una ubicació idònia pel negoci; i el dubte és recurrent: quin local trio? A les zones on hi ha molts locals buits i sovint allunyades dels centres comercials, els preus són

Com captar clients? Estudia la competència

Fa no gaire comentava en una ponència a emprenedors sobre la millor manera de captar clients, i tot i que cada mercat és un món i cal fer una anàlisi específica de cada situació, tenir en compte la nostra competència és un punt de partida necessari. Així, primer de tot hem de poder reconèixer quina

Els fonaments de l’empresa: coneixement del mercat

A l’hora de construir un edifici, no concebem que no hi hagi un estudi previ sobre quin és el tipus de sòl on rauran els fonaments, o quin pes hauran de suportar. De fet els arquitectes han de desenvolupar informes molt feixucs sobre tot tipus d’aspectes que poden influir en l’estabilitat de l’edifici, com poden

Comunicació: encertar amb el missatge o perdre calers

Que la comunicació és important per donar a conèixer el nostre negoci i els serveis/productes que oferim és una idea que, en general, està ben arrelada en l’empresariat. Del que no sempre s’és prou conscient és de la manera com els nostres missatges influeixen sobre el públic objectiu: segons quin missatge utilitzem, el seu efecte

online

Com sobreviure a l’amenaça de la compra online

Ja fa temps que l’e-commerce és més que una opció: el 66% de la població espanyola de 16 a 65 anys fa algun tipus de compra online. Això fa que moltes empreses/botigues físiques vegin en aquest tipus de compra una amenaça pels seus negocis, i no estan mancades de raó, però això no significa que

il·lusió ilusión

El parany de la granota i la (falsa) il·lusió d’èxit

Més sovint del que ens agradaria, ens trobem amb casos d’empreses que semblaven funcionar bé o si més no, que no s’adonaven que les coses anessin tan malament com per posar-hi un remei immediat, i que quan finalment són conscients que tenen un problema amb la fidelització dels clients ja és molt (a vegades massa)

responsabilitat social responsabilidad social

Responsabilitat social: un compromís ineludible

El futur de la nostra societat ve marcat per la manera com influïm en el nostre entorn, tant a nivell individual com grupal. Històricament, a mida que ha anat augmentant la industrialització i, en general, la manera com interactuem i modifiquem l’entorn, ha anat creixent la responsabilitat social: un corrent de pensament enfocat a mantenir

sondejos electorals sondeos electorales

Sondejos electorals i estimació de vot: què falla?

Estimar la intenció de vot dels ciutadans a partir de sondejos electorals ha esdevingut una disciplina amb un gran interès social: els resultats de diferents enquestes es fan públics, serveixen als partits polítics per dirigir les seves campanyes electorals i alhora fan que els propis votants puguin reajustar la seva intenció de vot en funció

MWC

MWC: El futur dels establiments comercials

Molta és la preocupació sobre com evolucionarà el món del retail en els propers anys. Les noves tecnologies estan afectant la manera com els compradors potencials es relacionen amb marques i botigues, i l’ecommerce ja fa temps que és una realitat. Fins i tot n’hi ha qui dubte sobre la supervivència a mig termini de

crm

Tens un programa de CRM? Aprofita la informació que et dóna

Els programes de CRM s’han posat molt de moda, i amb raó: permeten als establiments comercials disposar d’una base de dades amb informació dels seus clients, que poden aprofitar per enviar tot tipus de comunicacions i promocions. Però més enllà de disposar d’una base de dades de clients, el CRM permet disposar de gran informació