MWC: El futur dels establiments comercials

Molta és la preocupació sobre com evolucionarà el món del retail en els propers anys. Les noves tecnologies estan afectant la manera com els compradors potencials es relacionen amb marques i botigues, i l’ecommerce ja fa temps que és una realitat. Fins i tot n’hi ha qui dubte sobre la supervivència a mig termini de les botigues més petites, amb la doble amenaça de la compra online i de la major fortalesa de les grans cadenes multinacionals.

Però les noves tecnologies no només arriben per millorar la competitivitat de les grans empreses, sinó que també han de servir per potenciar el coneixement que les petites tenen dels seus clients i afavorir la comunicació amb ells.

En aquest sentit, el passat MWC (Mobile World Congress) ens va permetre explorar noves formes de potenciar els negocis de venda directa al públic, que resumeixo en els següents tres punts clau:

  • El futur més immediat passa per la tecnologia 5G, que farà molt més ràpid i eficaç l’accés al núvol, així com el processament d’un gran volum d’informació per part dels negocis.
  • Això facilitarà per part del retail l’ús de tot tipus de dades sobre els compradors potencials, així com també facilitarà l’enviament de promocions personalitzades en funció del moment i del tipus de client potencial.
  • Eines com la realitat augmentada permetran la interacció dels compradors amb els productes i amb els propis establiments comercials.

Per altra banda, al MWC ’19 també vaig poder conèixer noves metodologies per al recompte i l’anàlisi de les persones que passen per davant d’un establiment comercial, i mesurar l’eficàcia de captació del seu aparador. Igualment, aquestes tècniques permeten comptabilitzar el nombre de visitants que assisteixen a un determinat esdeveniment. Es tracta de metodologies precises i a un cost molt assequible tant per a institucions com per a petits negocis.

L’accés dels petits empresaris a aquestes noves tecnologies és essencial per mantenir la competitivitat del seu negoci i donar un valor afegit. Recorda la importància de diferenciar el teu negoci de la competència: si no ets diferent, ets indiferent.

 
DanielMWC: El futur dels establiments comercials

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *