Els fonaments de l’empresa: coneixement del mercat

A l’hora de construir un edifici, no concebem que no hi hagi un estudi previ sobre quin és el tipus de sòl on rauran els fonaments, o quin pes hauran de suportar. De fet els arquitectes han de desenvolupar informes molt feixucs sobre tot tipus d’aspectes que poden influir en l’estabilitat de l’edifici, com poden ser la climatologia (si han de suportar forts vents, si acostuma a ploure, a nevar, si farà fred o calor,…), els moviments sísmics de la zona o per on passa l’aigua quan plou. Tot això, amb un clar objectiu: que l’edifici disposi d’una estructura sòlida, que no caigui.

Construir una empresa també s’ha de fer des dels fonaments, i si volem que tingui una base sòlida, també hem de tenir uns coneixements bàsics de l’entorn on es desenvoluparà. Aquests coneixements ens resultaran, a més a més, fonamentals per després decidir la nostra estratègia d’empresa, és a dir, el nostre posicionament.

Podríem creure que empreses punteres com Google, Volkswagen, Nespresso, Bayer,… no tinguin un coneixement constant dels canvis i les tendències de la societat en general i dels consumidors en particular? Com si no podrien mantenir-se al capdavant dels seus sectors, llançant nous productes al mercat i adequant els seus serveis a les necessitats dels consumidors?

Hi ha qui pensa que aquest tipus de coneixements són només per a empreses grans. Tot és una qüestió de perspectiva, i de decidir què és important pel nostre negoci. Considerem una inversió reformar el nostre local, comprar màquines, cadires, pintar, canviar el terra… En canvi, no sempre prestem prou atenció a quin és el lloc més adient per muntar un negoci, si en el nostre radi d’influència hi haurà prou compradors potencials interessats en el que nosaltres oferim, si els nostres productes o serveis s’adeqüen a les seves necessitats o si estan disposats a pagar el que nosaltres demanem.

És important conèixer tot allò que pot influir en què la nostra empresa tingui o no tingui l’èxit esperat. No parlem d’invertir en bens materials, sinó en informació, però no per això deixa de ser una inversió, que com a tal, ens ha de proporcionar un retorn econòmic. No es tracta només de què la nostra empresa no caigui, sinó de saber com poder fer-la créixer.

 
DanielEls fonaments de l’empresa: coneixement del mercat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *