Claus per a l’èxit d’un bar-restaurant

“Tenia moltes ganes d’entrar a provar aquell restaurant, però en sortir vaig decidir que no hi tornaria.” Aquesta reflexió resumeix una sensació que probablement tots hem sentit alguna vegada. Els primers moments d’un bar/restaurant són crítics pel seu desenvolupament futur.

Són molts els esforços que calen per iniciar un negoci, i en concret un bar/restaurant. Però no tindran un bon resultat si no tenim en compte dues idees clau que, això sí, ben portades a la pràctica, faran del nostre un negoci d’èxit.

Pensem un segon en el món dels negocis com una estructura estable: cada bar/restaurant té els seus clients i cada client sap a quins bars/restaurants vol anar i per què. L’obertura d’un nou local implica canvis en aquesta dinàmica, que només seran efectius si:

1.- El nou local aconsegueix provocar en els clients potencials la curiositat i el desig: és a dir, si crea ganes d’anar-hi. Dit d’una altra manera, no entraran al nou local si no els aportem motius per fer-ho. Aquest aspecte és sempre important, però especialment en els inicis del negoci ja que és un moment crític per a la creació de nous clients.

2.- El nou local aconsegueix sorprendre amb els seus productes/serveis, aportar quelcom diferent al que ja hi ha al mercat. Sovint no és una qüestió d’oferir la millor qualitat (només hem de donar un cop d’ull a alguns dels locals que sobreviuen fins i tot a les crisis), sinó de cobrir unes necessitats específiques que altres no cobreixen i que poden ser un servei ràpid i econòmic o tot el contrari. La clau, però està en ser coherents amb el que s’espera de nosaltres com a negoci.

Si fem les coses bé, les primeres setmanes acostumen a ser bones: la curiositat a vegades bé donada pel propi fet de ser un local nou. Som curiosos per naturalesa i ens agrada provar. Però compte no sigui només un miratge: si no aconseguim que els clients repeteixin, a poc a poc el local s’anirà buidant i això té un efecte bola de neu: ningú vol anar a un local a on no vol anar ningú.

 
DanielClaus per a l’èxit d’un bar-restaurant

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *