L’aparador, o l’art d’atraure compradors

Parlava l’altre dia amb un botiguer de productes tèxtils que em preguntava què és més important pel comprador a l’hora de prendre la decisió de comprar un producte com els que ell ven, si la qualitat o el preu del producte. M’ho deia perquè ell té productes de qualitat Premium al seu establiment, i té la sensació de que els compradors no ho valoren prou i només es mouen per preu. La resposta a la seva pregunta va ser llarga, per què hi ha compradors de tot tipus, però no és això el que vull destacar.

El cas és que jo havia passat vàries vegades per davant de la seva botiga i mai no hagués dit que els productes que es venen a dintre fossin de gran qualitat. A jutjar pel seu aparador, la seva és una botiga de tota la vida, en el sentit d’un establiment que fa molt que no es renova, sense encant i sense elements que convidin a pensar que els productes que hi ha a dins són de qualitat, i encara més, sense capacitat d’atraure.

Aprofundint en la conversa, vaig saber que aquest botiguer conserva clients que fa temps que li compren, però té grans dificultats per fer-ne de nous.

En tot negoci hi ha dues fases molt importants i clarament diferenciades:

  • Captació de clients: és la primera fase, la qual cosa no significa que només s’hagin de captar clients en el primer moment del negoci. És una tasca constant i que requereix perseverança.
  • Fidelització de clients: un cop ja tenim clients els hem de retenir, fer que ens continuïn comprant, i si ho fan amb molta freqüència, millor.

L’aparador és important sobretot en la fase de captació, ja que actua com a reclam quan passem per davant i si no dona bona imatge no atraurà compradors. Però compte, també té molt a veure amb la fidelització. Oi que un bon regal esperaries trobar-te’l ben embolicat?

Comprar en una botiga mal decorada no aporta una bona experiència al client i devalua la qualitat dels productes. Vols saber si el teu aparador és prou atractiu i quina imatge transmet? Pregunta-li al comprador potencial.

 
DanielL’aparador, o l’art d’atraure compradors

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *